Moderátor
|
Mivel elég sokan akarnak mostanság a játék számára 3D modellezéssel foglalatoskodni, álljon itt egy rövid ismertető az általam már kipróbált, használt, vagy minimum ismert szoftverekkel kapcsolatban, ABC sorrendben, pozitívumokkal és negatívumokkal egyaránt.
3d Studio Max: Az általam legtöbbet használt program. A számítógépes játékfejlesztés talán legtöbbet használt eszköze, de nem feltétlenül a legjobb is. Ajánlani tudom annak, aki nem akar leragadni a Stickman-nél, akik foglalkozni szeretnének látványtervezéssel, és akik a 3D animáció iránt is érdeklődnek. Előnyök: + rettentő sok oktatóanyag szerte az interneten, angolul, németül, néhol magyarul is + széles körben használt + az Autodesk szoftvercsomagnak hála szinten korlátlan lehetőségek és átjárhatóság + szinte minden render engine támogatja + sok és hasznos kiegészítő érhető el hozzá + a legtöbb internetről letöltött modell, textúra és material rögtön használható benne Hátrányok: - fizetős (és rettentő drága) és nincs oktatói változat/próbaidős verzió - kissé elavult (bár igyekeztek az utóbbi verziókban orvosolni) - kezdők számára átláthatatlan kezelőfelület Anim8or: Létezik. Ezzel mindent elmondtam róla. Évek óta nem fejleszik, kissé komplikált, viszont modellezni lehet vele és a Stick is megeszi. Készítettek már vele más játékhoz is modellt, néhányan animálással is próbálkozgatnak, viszont a lassú renderelőnek köszönhetően nem sok látványos dolgot értek el vele. Előnyök: + ingyen van + tud animálni + egész jó modellezési képessége van Hátrányok: - gyakorlatilag halott - bonyolult kezelőfelület - lassú és szegényes renderelési lehetőségek - kevés oktatóanyag Blender: Az otthoni használatra szánt legelterjedtebb program. A legtöbb hobbi fejlesztő őt használja játékok készítésére, jó referenciái vannak animáció terén, folyamatosan fejlesztik, figyelembe véve a közösség kívánságait. Előnyök: + ingyen van + 3DS Max-al vetekedő oktatóanyag fellelhető az interneten (ebből sok magyar) + hobbifejlesztők körében elterjedt + 2.5 óta barátságos kezelőfelület + folyamatosan fejlesztik + könnyen bővíthető + sok ingyenes render engine-t támogat Hátrányok: - a legtöbb oktatóanyag 2.5 előtti, a kezelőfelület átrendezése miatt nehezen érthetők - félkész, sok funkciója béta állapotú, amik miatt gyakran igényel külső segédprogramot - használatához rengeteg hotkey ismerete szükséges, amiről nincs átfogó dokumentáció Cinema 4D: Másik gyakran használt programom, rettentő jó procedurális modellezési, és kielégítő renderelési lehetőségekkel. A többi programhoz képest a legnagyobb erénye a BodyPaint, amivel valós időben, programon belül tudunk textúrát, különféle map-eket festeni a modelleinkre. Egyszerűen tanulható, gyorsan lehet benne látványos dolgokat elérni. Használják mind látványtervezésben, játékfejlesztésben és animációk létrehozásában is. Előnyök: + könnyen tanulható + barátságos kezelőfelület, jelenleg erre hasonlít legjobban a Blender is + könnyű modellezés + jó renderelési lehetőségek + BodyPaint Hátrányok: - pénzbe kerül - a konkurenciához képest szegényes oktatóanyag érhető el - kevésbé széles körben elterjedt (viszont rohamosan terjed) Maya: Az animációs filmipar legkedveltebb programja. Modellezni könnyű vele, az animációk készítésében is élenjár, a Mental Ray-el pedig a legjobb viszonyt ápolja a modellező programok közül. Bár a játékfejlesztésben kevésbé használják, az animátorok őt preferálták az utóbbi időben. Előnyök: + animálás, de az nagyon + Mental Ray + sok oktatóanyag Hátrányok: - az oktatóanyagoknak nagyon utána kell járni - kezd kimenni a divatból SketchUp: A Google saját modellező programja. Egyszerű, mint a faék, gyorsan kitapasztalható a működése, a kezelőfelülete nem riasztja el a kezdőket, látványtervezéshez kiváló, a modellezési analfabéták is jól tudnak vele boldogulni. Viszont animálni egyáltalán nem tud, gyakorlatilag nehézkes az átjárás más programba, játékfejlesztéshez pedig szinte használhatatlan. Előnyök: + a Google áll mögötte, folyamatosan tolják hozzá az oktatóanyagokat + egyszerű használni + támogatja a VRay + saját webes modell letöltőközpont van mögötte Hátrányok: - gyakorlatilag egy dologra való (de arra nagyon) - más modellező programokhoz szokottaknak kicsit furcsa lehet a kezelése Wings 3D: Személyes kedvencem. Vele kezdtem az ipart, könnyen kezelhető, viszont kicsit szegényes a tudása. Egy valamire jó, modellezésre, de arra nagyon. Plusz az eddigi programok közül benne találtam legegyszerűbbnek a textúrázást is (leszámítva a Cinema4D BodyPaint-jét). Előnyök: + ingyen van + rettentő egyszerű kezelőlfelület + a modellező programok közül a legtöbbet nyújtja modellezés terén + egyszerű benne textúrázni + könnyen bővíthető Hátrányok: - kevés fellelhető oktatóanyag az interneten - kevés renderelési lehetőség - nem túl elterjedt Néhány, általam ismert, de sosem próbált program: - Lightwave - Modo - Rhino - Silo - Softimage XSI - Truespace Aki kedvet érez, bátran próbálja ki mindet (az utóbb soroltakat is, és írhat is róluk pár szót), tapasztaljátok ki, nektek mi a legjobb, mit szeretnétek használni. A témában nyugodtan beszélgethettek a programokról, tapasztalataitokról, előnyökről, hátrányokról, csak normális keretek között |
Felhasználó
|
Cinema 4D 'textúrák' teljesen ingyen.
Cinema 4D Lightroom effekt tutorial, letöltéssel. Thrausi effekt, plugin Cinema 4D-hez. EDITbájMark: Eredetileg Grafikában az Alapanyagok topicba ment, gondoltam azért mégse hagyom veszni, viszont nem találtam más és jobb helyet itt, mint ez a topic. Legutóbb szerkesztve Mark által |
Idézet