Az életlenség abból adódik, hogy nagyra van nyitva a rekesz (f/4 volt, ha jól emlékszem), ami közeli témáknál nem baj, sőt. Ha megnézed, a piros képen sem a sötétebb részek lesznek homályosabbak. A fókusz igazából egy sík, ami a lencsével párhuzamos. Vagyis inkább sáv, ami ettől közelebb vagy távolabb van, az homályos lesz. A rekesz szűkítésével csökken a mélységélesség, viszont fényt veszítesz, amit valamilyen módon kompenzálnod kell.
Az ISO érték csökkentésével a fényerőt csökkented (kevésbé lesz érzékeny a "film"), ezáltal a zaj is csökken, jobb lesz a jel/zaj arányod, szóval semmi köze igazából a homályossághoz.
Ugyanígy a kezed remegésének sem sok köze van hozzá, mennyire lesz homályos a kép (úgyis van beépített hardveres vagy szoftveres stabilizátor, még a kompaktokban is), persze ilyen sötét témáknál már előfordulhat, hogy bemozdul a kép, de a motion blur nem egyenlő a dof-al.
Egyébként az nagyon értékelendő, hogy próbálkozol a fények alkalmazásával, színezésével, de attól még továbbra is tartom, hogy előre kell gondolkodni, és úgy lőni jó képet, ha már tudod, milyen a megfelelő beállítás, és nem körbelőni minden szögből a témát, hogy abból aztán válogass. Persze, ez is egy módszer, csak kevesebbet tanulsz belőle
Szerk.: Így sem lett jobb a logó. Nem tudom, mivel raktad rá (remélem nem paint ...
), de PS-ben például pici blur mehet rá, vagy kapásból be lehet állítani élsimítást, ha valami hasonlót (vonal, alakzat, szöveg) leraksz a "vásznon".