Tartalomjegyzék

A háttértörténet

Valamikor, réges-rég volt egy sziget. Békés pálcikaemberkék éltek rajta, mindenük megvolt, semmi okuk nem volt a boldogtalanságra. De mégsem voltak boldogok, mégpedig azért, mert unatkoztak. Két pálcikaemberke kitalálta, hogy mivel lehetne feldobni a hangulatot: "Lőjük szét egymás hátsóját!". Az egyik felkapott egy plazmafegyvert, a másik egy régi géppuskát, és elkezdték lőni egymást. Nemsokára a többiek ezt megtudták, gyorsan beálltak két csapatba, és eszeveszett öldöklésbe kezdtek. Azóta sok-sok idő eltelt. A régi, békés civilizációból semmi sem maradt. Senki nem tudja már, miért háborúznak, és már csak egy dolog élteti őket: Megnyerni a háborút!

A pálya

A pálya egy 400 hektáros füves sziget, amelyen már 300 éve tart a háború. A szép, pompás szigetből már csak romok maradtak. A fő völgyben maradtak épületek, ezek alkotják a csaták helyszínét.

A spawn-helyek a bunkerek, az épületek körül. Meghalás után itt élednek újra a játékosok. Nem érdemes ott maradni, mert a hátad mögé teremnek és lezúznak. A szigeten találhatóak még hegyek, ezek oldalán kavics van, ami csúszik, nem lehet felmenni rajta. A szigetet víz veszi körül, valamint a szigeten belül is van pár tó. A pálcikaemberek nem tudnak úszni, megfulladnak benne.

A játékban található még másik 2 kisebb sziget, az egyik a KlánBázis, a másik az Outland. Előbbire a Piramisból, utóbbira a Stick Portalból lehet eéjutni a teleportok segítségével.

Csapatok és fegyvereik

GUN

Ők a technikailag visszamaradottabbak, de a tűzerejük nagyobb. A régebbi korok fegyvereivel harcolnak, mint a gépfegyver, mesterlövész puska, rakétavető.

M4A1

Az M4A1 a GUN legjellegzetesebb fegyvere, szinte már a szimbólumukká vált. Nagy tűzereje van és percenként több száz töltényt képes kilőni. Kezelése egyszerű. Nagy távolságra is lehet vele pontosan lőni, de az már nagyobb szakértelmet kíván. Csapatmunkában is remekül használható, az első frontvonalból lőve gyorsan sok sticket képesek lelőni.

M82A1

Az M82A1 talán az egyik leghalálosabb fegyver. Töltési ideje viszonylag nagy, ugyanakkor távcső van rá erősítve, így messziről is le lehet lőni az ellenségeket. Kezelése valamivel nehezebb az M4A1-nél, de könnyen elsajátítható. Hátulról tudja támogatni a csapatot.

LAW

A LAW-ot nagyon későn fejlesztették ki a GUN-ok, nagyjából egy időben a NOOB-bal. A tölténye földbe csapódáskor robban. Eleinte azonnal lehetett velük lőni, de az újabb modelleket közvetlenül lövés előtt kell megtölteni biztonsági okokból. Kezelése nehéz, jó ballisztikai érzék szükséges hozzá.

MP5A3

Főképp közelharcban lehet hatásos, különösen nagy tűzgyorsaságának köszönhetően. A világ számos pontján rengeteg kiegészítő létezik hozzá, amelyek növelhetik hatékonyságát. Sajnos, a GUN-okhoz az alacsony költségvetés miatt egy egyszerű, válltámaszos típus jutott el, így a közkedvelt rövid távú nagyítási lehetőség sincs meg rajta, köszönhetően a távcső hiányának. Távolról is pontos lövések leadására képes, egyetlen hátránya, hogy hamar válik pontatlanná, rángat, így valódi hatékonyságát valóban csak szűk, közelharci területen mutatja meg.

TECH

Ez a kék csapat, a háttértörténet szerint ők alkotják a technikailag fejlett nép maradékát. Plazmafegyverrel és anti-gravitációs járművel mennek.

MPG

A Sziget történelmében az első fejlettebb fegyver. Plazmát lő, hihetetlenül pontosan. Remek fegyver minden távolságra. Használata hasonló az M4A1-hez.

QUADRO

A TECH-ek továbbfejlesztették az M4A1-et, és így lett belőle az MPG sorozó verziója, a QUADRO. Az egyetlen probléma vele, hogy töltődnie kell, valamint nagyon nehéz, így lövés közben nem lehet vele mozogni. Csapatban picit hátul maradva megvárják a töltődést, majd ha ez megvan, szinte meg is nyerték az ütközetet.

NOOB

A LAW-hoz hasonlóan robban, de nem kell hozzá ballisztikai érzék, hiszen plazmát, egyenesen lő, viszont így a lövedéke nagyon lassú. Hátulról támogathatják a csapatot.

X72

Ez a tipikus tömegpusztító rakétasorozó fegyver. A kis plazmarakéták szállnak össze-vissza és a környéken mindent atomjaikra bontanak. Minél messzebbre lövünk a fegyverrel, a rakéták annál nagyobb ívben repülnek, ellenben pontosak.

Irányítás

Chat kódok

Az alábbi kódokat a játékbeli chatbe tudod beírni:

/kill: Öngyilkosság (ha eltévedsz, vagy látni akarod a rongybaba-effektust)

/realm NÉV: Belépsz egy külön realmbe, aminek a neve NÉV (a NEVET átírhatod bármi másra). Ha más is beírja a realm nevét, akkor ő is belép hozzád, és csak egymást látjátok.

/norealm: Realm elhagyása, visszatérés a többiek közé.

/w JÁTÉKOSNEVE SZÖVEG: Üzenetet tudsz küldeni egy játékosnak, amit csak ő lát.

/r SZÖVEG: A fent említett üzenetre tudsz így gyorsan válaszolni

/c SZÖVEG: Az éppen online klán társaknak tudsz írni.

/nohud: Eltünteti a HUD-ot (szövegek, minimap, chat, nevek, stb.). Újra beírva vissza lehet kapcsolni.

/nofegyv: Eltünteti a fegyvert a kezedből. Újra beírva vissza lehet kapcsolni.

/1v1 JÁTÉKOSNEVE MAXPONTSZÁM: Kihívhatsz egy ellenfelet 1v1-re. Ha a pontszámot nem írsz, alapból 10 lesz a maximálisan elérhető pontszám.

/refuse, /decline: 1v1 kihívás elutasítása.

/accept: 1v1 kihívás elfogadása.

/coord NÉV: kiírja és elmenti a logba a koordinátáidat.

/sniper NÉV: coordhoz hasonló, a pozició az lesz ahova következőnek lősz.

A következő parancsok csak akkor működnek, ha egy realmon vagy:

/admin: kiírja ki az admin a realmon, ha senki, te válsz azzá.

/realmkick JÁTÉKOSNEVE: visszadobja az adott embert a főrealmra (csak realm adminként működik).

/zero: nullázza a tabon levő killjeit mindenkinek a realmon (csak realm adminként működik).

A főmenü

Technikai részletek

A játék nagy részét, a bunkert és a fegyverek egy részét Badics Alex készítette, a későbbiekben Háda Ádám is besegített a programozásban. Az egész alapja egy terrain engine, ami egy Perlin-zaj alapú véletlenszerű tájgenerátor. Főként ezért fér bele egy ekkora pálya 100 kB-ba. A modellek nagy részét Wings 3D-ben készítették a lelkes segítők. Az épületek árnyékolása előre kiszámolt textúra. A felhők generáltak. A pálcikaemberkék gömbökből és hengerekből állnak, az animációjuk le van programozva (szinusz, koszinusz, stb.) A multiplayer rész P2P (egyenrangú) alapú, a szerver csak a hozzá kapcsolódó klienseknek küldi el a többi játékos címét, így mindenki kapcsolódik mindenkihez. A 25252-26252 port-tartományt használja, NAT-on keresztül is kétirányú. DirectX 9 SDK-t használ, ami delphihez a clootie.ru oldalról letölthető, ezen kívül MadX MP3-mat használ.

Felmerülő problémák

Clan War

CW-nek (Clan War, klán háború) nevezzük azt, amikor két klán össze szeretné mérni a tudását, és játszanak egy meccset a játékban. A legelterjedtebb forma: a két csapat (általában 5-5, vagy több, de egyező számú játékos mindkét klánból) 30 percig játszik egymás ellen. Ez után csapatot cserélnek, így mindkét klán játszhat a GUN és a TECH fegyverekkel is. A második félidő végén összeszámolják a játékosok pontjait, és az a klán nyer, aki több pontot szerzett. Általában robbanós fegyvereket (NOOB, LAW, X72) nem szoktak használni a CW-ken. Ahhoz, hogy ne zavarja a meccset más, nem a két klán valamelyikébe tartozó játékos, egy előre megbeszélt külön szerverre (realmre) csatlakoznak a játékosok.


A CW lebonyolítása az oldalon

A klánok az oldalon keresztül ki tudják hívni egymást CW-re. Amint lejátszották a meccset, az eredményt feltöltik, és kapnak rá pontokat, amivel előrébb kerülhetnek a CW toplistán. Ha te is szeretnél a klánoddal egy másik klán ellen harcolni, kövesd az alábbi 4 lépést:

  1. Menj a kiválasztott klán adatlapjára, és nyomd meg a "CW kihívás" gombot.
  2. Egyeztess realm nevet, és időpontot a kiválasztott klán vezetőjével, ami a te, és az ő klán tagjainak is megfelelő. Ha megvan, írd be ezeket az a klánod admin oldalán. Ha ez biztosan megfelel mindkét félnek, kattintsatok a pipára.
  3. Beszéld meg a klán tagjaival, ki szeretne indulni a CW-n, és kinek jó a megbeszéld időpont. Aki biztosan ott lesz, annak a nevét add hozzá a listához a "plusz" ikonra kattintva.
  4. Játsszátok le a meccset az előre megbeszélt realmon. A végén az oldalon írd be a csapattagok pontszámát a táblázatba. Várd meg, amíg a másik klán vezetője is feltölti az adatokat. Hogyha úgy látod, minden rendben van, kattints a pipára, és az eredmény kikerül a klán adatlapjára.

A CW pontozása

Miután sikeresen lejátszottatok egy CW-t, pontokat kaptok, attól függően, milyen eredmény született.

1v1

1v1-nek nevezzük azt, amikor két játékos csatázik egymás ellen a játékban. Hasonló a CW-hez, csak itt csapatok helyett 1-1 játékos játszik. Általában addig tart egy csata, amíg egyik játékos el nem éri a 10 pontot, de több pontig is játszható. 1v1-re bármely játékost ki lehet hívni a játékban a /1v1 kód használatával. A játék lejátszása után pontokat kap mindkét fél, amivel előrébb kerül a toplistán. A kapott pont függően, milyen eredmény született.

Ha egy játékos kilép az 1v1 befejezése előtt, az eredmények akkor töltődnek fel az oldalra, ha a másik játékos legalább 5 pontot szerzett, valamint legalább 1.5-ször több pontja volt, mint a kilépett játékosnak. E szerint a 3-4, 0-2, 10-11 eredményeket nem tölti fel, de a 6-9, 0-7 eredményeket igen.