«12345...8» Új üzenet

Adminisztrátor
7 éve
Ez egy forumos szerepjatek lesz. De megmondom neked, volt egy olyan otletem, hogy ha nagy dolgok tortennek vagy fontos helyszinek vannak, azokbol legyen jatekbeli modell. Egyelore nem tartottam szuksegesnek.

Mivel nehanyan kerdeztek a jatekmenetrol, irok egy posztot, amiben megprobalok sokmindent elmagyarazni.

Holnap delben fogok irni egy bevezetot a jatekba, hogy ki hol van es mi tortenik vele, aztan kilistazok nehany standard akciot, amit lehet csinalni. Peldaul, elmegy beszelni xy NJK-val, vagy csak pihen, esetleg elindul ki a nagyvilagba. Ezen kivul is lehet majd irni, ha valaki mast akar tenni, de a jatekon belul realisztikusnak kell lennie. Peldaul egy Gun nem reagalhat dolgokra, amiket nem tudhat, mert a Techek beszelnek csak rola. Vagy nem lehet egy nap alatt atszelni a szigetet. Az ilyen dolgok miatt mindig szolni fogok, es nem megyunk a kovetkezo korbe, amig van, aki nem csinal semmit. Persze lehet passzolni is, ha valaki akar.

Egy kor nem definialhato idotartam. Egy atlagos szerepjatekban egy fordulo atlag 6 masodperc a jatek vilagaban, de mivel egy forumon vagyunk, nem egy asztal korul, igy nem tudnank ilyen gyorsan haladni. Alapertelmezetten egy fordulo mindig 12 ora lesz, a jatek idoszamitasa szerint. Ha valaki elindul felfedezni, legfeljebb 12 oranyi tavolsagot tehet meg. Ellenben ha valaki harcba kezd, azonnal az egesz jatek lelassul erre az idore, mert nem lehet, hogy valaki csak lo egyet mig masok 12 oranyit setalnak. Ilyenkor a legegyszerubb lesz, ha a tobbiek addig passzolnak, vagy 6 masodperces akciokat csinalnak. Ha mar volt valami akcio menetben, peldaul utazas egy iranyba, es valaki miatt igy lassitani kell, a passzolas nem fogja megszakitani az utazast.

A tavolsagok, amik a fegvyereken vannak feltuntetve sem merhetoek teljes precizitassal. A kozepes tavolsag ami a legtobb fegyveren van, legmesszebb peldaul egy varosban ket epulet kozti tavolsag (mondjuk tetokon valo harcnal). Kozelharc nyilvanvaloan kozelharc, a nagyon tavol pedig akar tobb kilometer is lehet.

A jatekmenet alatt, ha valakik egyutt akarnak maradni, alkotnatnak egy partit. Ilyenkor maguk kozt megbeszelik, mit csinaljon a parti, es a kinevezett parti vezeto ir egy posztot ami a kozos akciojuk lesz arra a korre. Ez lehet olyan reszletes, amennyire az illeto akarja, szoval a parti minden tagja csinalaht valami mast, de ha mind ugyanazt, peldaul utaznak vagy lonek valamire, nem kell mindenkinek kulon posztot irnia.

A legfontosabb dolog, hogy nem szabad befejezett akciokat irni. Mindenki valaszt vagy ir valamit, amit szeretne csinalni, esetleg, hogy milyen korulmenyek kozt. Peldaul "Korulnez a varosban, hogy talal-e egy fegyverboltot, de ovatos, nehogy valaki kirabolja.". Ilyenkor a karakter resen lesz, esetleg eszrevesz valamit, amit maskor nem. Ha csak "Korulnez a varosban.", akkor nem is kifejezetten a fegyverbolt hollete a lenyeg, lehet el is keruli.

A masik legfontosabb, hogy nem modosithatod az akciodat csak azert, mert masok valamit irtak. Peldaul ha harcolsz valakivel, es rajuk losz, de aztan ok irnak egy kommentet, hogy elbujnak, de nem modosithatod a sajatod arra, hogy Te is elbujsz, mert csak pazarolnad a toltenyt. Ha irtal valamit, en azonnal el fogom menteni, es ha modositasz rajta, el kell fogadtatnod velem.

Ahogy korabban irtam, nem lehet olyan akciokat tennit a karakter nem tehet. Szoval ha valaki rajon egy titokra a sziget masik felen, nem indulhatsz el gyorsan oda, hogy megelozd, vagy ilyesmi. A karaktered nem tud rola, nem erezhet kesztetest erre.

Aztan, mivel ez egy szerepjatek, nem kotelezo, de nagyon hasznos, ha a karakternek vannak celjai. Egyszerre legfeljebb 3 lehet, akarmilyen pitianer vagy grandiozus. Ezeket a celokat szinten velem kell elfogadtatni, es en magajanlok ertuk cserebe egy XP osszeget. Ha a karakter teljesiti a celjat, megkapja erte az XP-t, es uj celt irhat maganak. Egy korben legfeljebb egy cel irhato ki, legfeljebb 3 lehet. Vagyis ha egyszerre mind a harmat teljesited, a kovetkezo korben csak egy uj lehet, a rakovetkezoben ismet egy uj, es a harmadikban lesz megint 3. Nem lehet persze tul egyszeru, vagy tulzottan ismetlodo celokat valasztani. Legyunk realisztikusak. Ha valaki modositani akar egy celt, vagy nagyon jo indok kell, vagy ugy meg vegybe, hogy mind a harom celja torlodik, es ujakat kell felvenni.

Vannak meg egyeb dolgok, amiket most nem irok ki, csak ha a tortenet ugy alakul.

Legutóbb szerkesztve Banán által


Felhasználó
7 éve
Nev: Sami
Csapat: Tech
Fegyver: HPL
Tulajdonságok:
-Tekk (-2)
-Hardcore (+10)
-Kopoltyu (-5)
-Gyors tanulo (-3)
-Karizmatikus (-2)
-Plazma szakerto (-2)
-Jo eronlet (-1)

Legutóbb szerkesztve MassaSami által


Felhasználó
7 éve
tip:
lehessen már újraéleszteni valakit, küldinek is elmenne, meg nem érne olyan hamar véget a játék a hardcoresoknak sem
+ lennének undeadok, azok olyan menők
kléni igazából gyurcsány

Felhasználó
7 éve
Akkor a hardcore +10p-ja nagyon OP lenne szerintem.

Felhasználó
7 éve
lehet ezt balanszolni, pl az undead -10, akár -20 ha nagyon unfairek vagyunk, és az illető szintje elég hozzá.

Legutóbb szerkesztve Stain által

kléni igazából gyurcsány

Adminisztrátor
7 éve
Ha valaki meghal, a teste ott marad egy korig, aztan visszakerul az alap kocsmaba ami a varosa. Mint egy mmoban kb. Igy van esely h ellopjak a cuccaid, de ha haver ott van akkor megvedhet. Ebben az egy korben fel is lehet eleszteni, ha van olyan item nala.

Szerk.: Ha nagyobb csataban esik el, akkor a csata utan egy korig. Igy ha 5 ember egymas utan hal meg is van esely mindegyikukbol lootolni.

Szerkszerk.: Akiknek megvan a karektere, kerem irjon ossze 2-3 celt, amiket a karaktere el akar erni. Ahogy a hosszu posztban irtam, ezekert jar majd XP, es jatek kozben nem lehet csak ugy valtogatni.

Szerkszerkszerk.: Massaval beszelgetes kozben rajottem, hogy az akcio-leiras-szandek dolgon pontositok, vagyis egy tippet adok. Amit leirsz, abban nem telhet el ido. Mert amit irsz, ugye csak szandek. De irhatsz tobb esemenyt, vagy feltetelt. Mondjuk, "Elindul az erdobe, de ha 3 ora alatt nem talal semmit, hazamegy. Ha talal valamit, letaborozik es estig vadaszik."

Legutóbb szerkesztve Banán által


Adminisztrátor
7 éve
Na gyerekek, holnap bizony kezdődik a nulladik forduló, vagyis előzetes! A játék a holnapi posztommal fog kezdődni, addig is itt egy kis előzetes, hogy belerázódjatok a dolgokba!
Az Ügynökség írta
Egy átlagosnak tűnő nap kezdődött a Stick Szigeten. Viszont ahogy hajnalodott, mintha a levegő egyre sűrűbb, fojtogatóbb lett volna. A délelőtt közepére tapintani lehetett a feszültséget a levegőben. Vihar előtti csend. Egészen estig nem történt semmi, akkor azonban mintha elpattant volna valami. Egyszeriben eltorzult a világ. A Delta Base alatti domb mintha egyszeriben önmagába omlott volna, az egykori reaktor által nyitott tér-idő szakadás ismét elkezdte kifejteni hatását. A harcoló felek közt különbséget nem téve, véletlenszerű katonák egyszeriben eltűntek a világból...

Felhasználó
7 éve
Oké jó elözetes.

Adminisztrátor
7 éve
[2017.01.21 | 12:00 | 0. Kör]

Gun Intro
Az anomália áldozatai egy számukra ismeretlen városkában ébrednek. Egy téren találtják magukat, más Gunokkal körbevéve. A helyiek szegénynek, nyomoruságosnak, és egyértelműen civileknek tűnnek. Sokuknál van fegyver, de alig néhányan fogják szakértelemmel. Inkább tűnnek ijedtnek mintsem elszántnak a semmiből megjelenő alakok láttán.

Pár perc alatt több katonának látszó Gun kiválik a tömegből, és az ismeretlen Gunokra fegyvert fogva egy nagyobb épületbe kísérik őket. Odabent szűk folyosókon át egy vaskos ajtóhoz érnek. Az ajtó előtt egy napszemüveges, sok sebhelyet magán viselő, láthatóan veterán Gun várja őket. Kezeiben egy BM3, hátán egy MP5. Pár pillanatnyi feszült csend után az ajtó kinyílik, és egy új Gun fogadja az érkezőket.

Az ajtó mögül kilépő Gun II. Liam Black néven mutatkozik be, s mint a város, és szigeten élő Gunok vezetője. Katonáit elküldve gyorsan kikérdezi az érkezőket, illetve maga is elmeséli, hol is vannak.

Mint kiderül, a városka Black's Landing, a sziget pedig egy még alig felfedezett földrész. Az év 3872, vagyis több, mint 800 évvel a jövőben. A sziget sem a régi Stick Sziget. Sőt, itt szó sincs nagy háborúról, a Techek egyértelműen legyőzték őket. Szerencsére a kutatásuk túlzottan lefoglalja őket, semhogy befejezzék a munkát. Itt Liam kellemetlen szünetet tart, majd megkéri az új érkezőket, hogy, mivel egyértelműen Gunok, itt is segítenék-e a Gunok ügyét? Nem vár és nem is fogad el azonnali választ. Minden Gun kezébe egy térképet nyomva elküldi őket a fegyverraktárba, ahol választanak egy számukra tetsző fegyvert - Jeal egy MP5-t, míg Ármándó egy M2-2-t. Egy helyi katonától kapnak egy körbevezetést.

Black's Landing legnagyobb épülete a parthoz közeli L alakú épületegyüttes, egy romos, siralmas panelház, ahol a civilek laknak. Lejjebb, a part mentén csak düledező romok vannak, a város köréppontjában pedig a tisztek irodái - Liam is itt fogadott titeket. A belföldi területen északra van a barakk, míg délen egy iskolából átépített taverna. Jeal és Ármándó is itt éjszakázhat. A két épület közt egy rég kiszáradt, romos szökőkút van. A várost vaskos fal veszi körül, még a kikötő felé is. Északon, keletre és délen egy-egy őrtorony magasodik a fal fölé. Délre egy folyó vezet ki a falon túl, itt az egész fal romokban hever, mintha berobbandtották volna. A két Gun estig a tavernában marad, majd ott is alszanak.

Másnap reggel, pontban 6:00-kor egy tiszt ébreszti őket, hogy ugyan ifjabb Liam Black vendégszeretetét élvezik, nem heverészhetnek egész nap.


Tech Intro
Világukból kiragadva a két Tech ismeretlen, és egyszerre ismerős romok közt ébred. Mintha a Delta Baset valaki félbevágta volna, most csak a tornyok csonkjai magasodnak föléjük. Pillanatok alatt több Tech veszi körbe őket, és hamar alatt egyfajta kábítógáz-gránát áldozatai lesznek. Mikor ismét magukhoz térnek egy fehér, üres szobában vannak székekhez kötve. A szobában semmi bútor sincs a székeken kívül, se ajtó, se ablak. Rajtuk kívül két másik Tech is ott van. Egyikükön sötétített napszemüveg és egy beret, kezében egy HPL-re hajazó fegyver. A másik alakon laborköpeny van, jobb szemét egyfajta célzóeszköz fedi. A köpenyes alak közelebb lép hozzájuk, és információt követel a két idegentől. Riderkiller és Sami, még kábultak, s igazán semmit sem tudnak kinyögni, csak azt hogy nem tudják mi történik. Jutalmul a sapkás Tech a HPL tusával erősen gyomorszájba vágja őket.

A vallatás szerencsétlen mód hosszú-hosszú órákig eltart, mire kiderítik, hogy Riderkiller és Sami a múltból érkeztek. Erre a köpenyes Tech súg valamit társának, és egy eddig rejtett ajtón át elhagyja a szobát. Az ajtó bezárul mögötte, így egész biztos, hogy kívülről működtetik, s hogy megfigyelés alatt állnak. A bent maradó Tech hozzájuk lép, majd bemutatkozik. Vezető Börtönőr Wolf komoran közli velük, hogy bárkik is voltak eddig, most az Epsilon Base közlegényei. Ha nem akarják a bányában végezni, azonnal menjenek a felszínre, ahol is kézhez kapnak egy fegyvert a választásuk szerint.

Wolf egy felszínre vezető alagút végéig kíséri a két nyúzott Techet, majd egy másik, tolószékes Tech gondjaira bízza őket. Odaking éjszaka van, csak a bázis fényei világítják meg a helyet. Az illető mellett egy laborköpenyes, vörös hajú Tech-lány is van, láthatóan jót cseverésztek míg Riderkiller és Sami meg nem érkeztek. A lány Wolf láttán gyorsan elköszön, és a börtönőrrel távozik, vissza a föld alá.

A tólószékes öreg Tech Tully néven mutatkozik be, és egy felszíni fegyverraktárból kiad nekik egy-egy HPL-t, illetve egy-egy térképet a szigetről, már amennyit felfedeztek róla. Elmeséli nekik, hogy ők is a múltből jöttek, az egész bázis és a Delta tornyok fele is velük együtt utazott. Éppen hajnalodik, így Tully arra hivatkozva, hogy csak reggel hatig volt kijárási engedélye, elindul vissza a bázisba, s odaveti a két újoncnak, hogy felőle akár azonnal dezertálhatnak is, de jobban teszik ha a nyerő oldalon maradnak. Ezzel magukra hagyja a két Techet.


Akció lehetőségek:
- Körülnézni valahol. [helyszín]{mit keresel} (egész napos akció)
- Megismerkedni valakivel. [név][mire vagy kíváncsi][mit árulsz el, mit titkolsz el magadról]
- Megbeszélni valamit valakivel. [társneve][téma][álláspontod]
- Valami helyi tennivalót keresni. (küldetés keresés)
- Elindulni valahova. [hely][közlekedési mód] (egész napos akció)
- Megtámadni valakit. [célpont] (harcot kezdeményez)
- Megvizsgálni valamit. [célpont]
- Egyéb. [leírás]
Gun egyedi akció lehetőségek:
- Elfogadni vagy elutasítani Liam ajánlatát. (ingyen akció)
- Gyakorlatozás a helyi barakkban. [fegyver]
Tech egyedi akció lehetőségek:
- Dezertálni vagy az Epszilon Bázison maradni. (ingyen akció)
- Körülnézni a Delta Base romjai közt.
Meta akció lehetőségek (max 1 per kör):
- Passzolás.
- Egy meglévő cél törlése.
- Új cél kiírása.
- Öngyilkosság.
- Örökre öngyilkosság. (kiszállás a játékból)

//Az [ilyen] dolgokat muszaj kiirni akciokhoz.
//Az {ilyen} dolgokat nem muszaj, de lehet.
//Az (ilyen) dolgok csak magyarazatok.
//Lehet csak igy is akciokat irni, de aki mondatba foglalja, minden akcio +1XP. Aki reszletes es szep leirast ad, annak maximum +5XP bonuszt itelhetek meg.

Felhasználó
7 éve
*Jeal elindul megismerkedni a városlakókkal, majd küldetést keres*
kléni igazából gyurcsány
«12345...8»